zaterdag 23 juli 2011

Discography Désiré Defauw + Chicago S.O.


Dankzij reacties van o.a. Bill Anderson en Eric Derom (thanks, you both) en wat eigen speurwerk, ben ik in staat een aanvulling te maken op de discografie van Désire Defauw en het Chicago Symphony Orchestra. Het zal nog niet compleet zijn: er ontbreken enkele gegevens m.b.t. precieze datering en bestelnummers, maar het geeft een goed beeld hoeveel Defauw toch in die 4 seizoenen Chicago Symphony Orchestra (1943-1947) heeft opgenomen. En wat de kwaliteit betreft van de uitvoeringen die ik er nu van heb gehoord: zijn slechte reputatie is bepaald niet aan de opnamen af te horen. Respighi b.v. krijgt een erg mooie vertolking. Het moet buitengewoon moeilijk voor hem zijn geweest de geliefde Frederick Stock te vervangen. 
Overigens blijkt hij ook hoorbaar te zijn op een DVD, waarin hij het Orchestre Symphonique de Radio Canada dirigeert. Tanaquil Leclerq en Jacques d'Ambroise dansen op Debussy's Prélude à l'après-midi d'un faune. Ik weet niet in welk jaar dit opgenomen is.
ik hou me weer aanbevolen voor aanvullingen! 
De prachtige scan van het album van Respighi die ik zo brutaal ben hierboven te gebruiken, komt van Bill Anderson. Ook dank daarvoor!

1 opmerking:

  1. You can hear this version streamed on this website:
    http://www.78rpmcommunity.com/profile/billanderson

    BeantwoordenVerwijderen